پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دانلود پلان هتل 18 طبقه
نوشته شده در دو شنبه 6 مهر 1394
بازدید : 107
نویسنده : mostafa arazi

دانلود پلان هتل , دانلود نقشه هتل , دانلود هتل dwg

 

دانلود پلان هتل ۱۸ طبقه

در این مطلب از سازه برتر مجوعه پلان های یک هتل ۱۸ طبقه به همراه پلان زیرزمین آن را برای دانلود کاربران عزیز قرار داده ایم. تعداد پلان های این مجموعه ۹ پلان بوده که در برخی موارد به دلیل تیپ بودن طبقات از یک پلان برای نمایش جزییات آنها استفاده شده است. وجود شش سوئیت در طبقه ۱۶ و یک سوئیت لوکس در طبقه آخر این هتل از جمله مزیت های آن می باشد. ابتدا توضیحات مختصری در مورد هتل ارائه می کنیم و سپس می توانید پلان هتل را دانلود نمایید.
به طور کلی هتل مکانی است که در آن امکان اقامت موقت و خدماتی همچون استخر، رستوران، سالن جشن ها و … ارائه می شود. قدمت هتل به دوران تمدن های بزرگ باستانی باز می گردد. در ایران، بین النهرین و روم باستان مکان هایی بوده اند که اجداد هتل های امروزی محسوب می شوند. واژه هتل ریشه فرانسوی دارد و به معنی “خانه شهری” یا بنایی است که مراجعه کننده بسیاری دارد. اگر چه امروز انواع مختلفی از هتل وجود دارد که هرکدام کاربری های متنوع و متفاوتی ارائه می کنند، ولی عملکرد اصلی هتل بدون توجه به تعداد اتاق های آن یکسان است و نسبت به دوران باستان نیز تغییر اساسی نکرده است. یک هتل امروزی شامل فضایی برای استراحت ، فضای عمومی (سرسرا)، خدمات جنبی مثل رستوران، حمام، صندق امانات، پارکینگ و بوتیک های کوچک برای خرید لوازم مورد نیاز مسافران است. در ایران کاروانسراها عملکرد مشابه هتل داشته اند. باید به خاطر داشت که در گذشته به جای آنکه یک بنا همه کاربری های مورد نیاز مسافران را داشته باشد، کاربری ها به صورت مجموعه های خدماتی با معماری بسیار شاخص و چشمگیر ساخته می شده اند.

 


:: موضوعات مرتبط: نقشه و پلان , ,



بازدید : 134
نویسنده : mostafa arazi

راهنمای طراحی فضای شهری , پاورپوینت راهنمای طراحی فضای شهری , دانلود پاورپوینت راهنمای طراحی فضای شهری

 

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب راهنمای طراحی فضای شهری

پاورپوینتی که در این مطلب از سازه برتر برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم مربوط به خلاصه کتاب راهنمای طراحی فضای شهری می باشد که برای درس تحلیل فضای شهری آماده سازی شده است. این پاورپوینت دارای ۳۲ اسلاید بوده که در ادامه بخشی از آن را با هم مرور خواهیم کرد و در انتها می توانید پاورپوینت خلاصه کتاب راهنمای طراحی فضای شهری را دانلود نموده و استفاده کنید.
هدف کتاب حاضر این است که به متقاضیان پروژه ، نهادهای تأمین مالی و طرفهای ذی نفع ثالث کمک کند تا کیفیت طراحی شهری را در توسعه و باز سازی ناحیه های شهری ارزیابی کنند و به این کیفیت دست یابند. از جنگ جهانی دوم به بعد شاهد گسترش و احیاء شهری بوده ایم، به غیر از چند مورد همه از نوع درجه ۳ بوده و فاقد هرگونه حس مکانی می باشند، که نتیجه ای این نوع طراحی ، گسترش سلطه ترافیک و ازدحام در شهرها می باشد.

(بیشتر…)

 


:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت , ,



بازدید : 70
نویسنده : mostafa arazi

جلوگیری از افزایش درجه حرارت بتن , تکنیک های جلوگیری از افزایش درجه حرارت بتن در هوای گرم

 

 

جلوگیری از افزایش درجه حرارت بتن در هوای گرم

همانطور که میدانید بعد از بتن ریزی٬ نگهداری از بتن تازه از اهمیت ویژه ای برخوردار است خصوصا اگر بتن ریزی حجیم باشد٬ چرا که افزایش دمای بتن در حال گیرش٬ عامل اصلی ترک در بتن می باشد. از این رو کنترل و پایین آوردن دمای بتن خود به مبحثی ویژه در مهندسی عمران تبدیل شده است. در ادامه این مطلب از سازه برتر تکنیک های جلوگیری از افزایش درجه حرارت بتن در هوای گرم توضیح داده می شود.
۱- انتخاب سیمان :
استفاده از سیمان های با حرارت هیدراتاسیون کم، می تواند تا حدودی سبب تخفیف اشکالات مربوط به از دیاد درجه حرارت بتن شود. ولی باید این نکته را درنظر داشت که مصرف سیمانهای مذکور پیشگیری های لازم را غیر ضروری نمی سازد. گرچه در درجه حرارتهای معمولی، سیمانهای با حرارت هیدراتاسیون کم، آهسته تر از سیمانهای معمولی هیدراته می شوند ولی میزان هیدراتاسیون آنها با زیاد شدن درجه حرارت افزایش می یابد. هر نوع سیمانی که مصرف شود وقتی بتن گرم می شود قابلیت کاربرد خود را سریعتر از موقعی که سرد باشد از دست می دهد به علاوه گرچه وقتی سیمان با حرارت زایی کم به کار رود درجه حرارت بتن ممکن است تا حدودی در تمام مراحل پائین تر باشد، ولی در شرایط خشک کننده، تبخیر آب در مراحل اختلاط، حمل، جا دادن و عمل آوردن، تسریع خواهد شد. اگر بخواهیم عیوبی نظیر ترک خوردگی خمیری یا به عبارتی ترک خوردگی ناشی از باد رخ ندهد، بایستی برای به حداقل رساندن این تبخیر تدابیری اتخاذ گردد.
(بیشتر…)


:: موضوعات مرتبط: سازه , ,



دانلود پاورپوینت انرژی خورشیدی در ساختمان
نوشته شده در دو شنبه 6 مهر 1394
بازدید : 3955
نویسنده : mostafa arazi

پاورپوینت انرژی خورشیدی در ساختمان , دانلود پاورپوینت انرژی خورشیدی در ساختمان , انرژی خورشیدی در ساختمان

 

 

دانلود پاورپوینت انرژی خورشیدی در ساختمان
پاورپوینت انرژی خورشیدی در ساختمان برای درس تنظیم شرایط محیطی کاربرد داشته که در ۲۷ اسلاید آماده شده است. این پاورپوینت از ذوق و سلیقه خاصی بهره برده و علاوه بر محتوای مفیدی که دارد ، شامل گرافیک و فونت زیبایی نیز می باشد که پیشنهاد می کنیم حتما این پاورپوینت را از سازه برتر دانلود نموده و استفاده نمایید. امروزه با توجه به حساسیت در بخش انرژی و همچنین پیش بینی هایی در مورد تمام شدن انرژی ، جوامع گوناگون و به خصوص صنعتی به انرژی های تجدید پذیر از جمله انرژی پاک خورشیدی  روی آورده اند. خورشید نه تنها خود منبع عظیم انرژی است، بلکه سرآغاز حیات و منشاء تمام انرژی های دیگر است. طبق برآوردهای علمی در حدود ۶۰۰۰ میلیون سال از تولد این گوی آتشین می گذرد و در هر ثانیه ۲٫۴ میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می شود. با توجه به وزن خورشید که حدود ۳۳۳ هزار برابر وزن زمین است. این کره نورانی را می توان به عنوان منبع عظیم انرژی تا ۵ میلیارد سال آینده به حساب آورد. جالب است بدانید که سوختهای فسیلی ذخیره شده در اعماق زمین، انرژیهای باد و آبشار و امواج دریاها و بسیاری موارد دیگر از جمله نتایج همین مقدار انرژی دریافتی زمین از خورشید می باشد.
(بیشتر…)


:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت , ,



بام سبز چیست؟ ( انواع بام سبز )
نوشته شده در دو شنبه 6 مهر 1394
بازدید : 189
نویسنده : mostafa arazi

بام سبز , بام سبز چیست؟ , اهمیت بام سبز

 

 

بام سبز چیست؟

یک بام سبز ، بامی است که مقدار یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک، یا با محیط کشت روینده، پوشانیده می شود. لفظ بام سبز همچنین می تواند برای بام‌هایی که مفاهیم سبز را مد نظر قرار می‌دهند، نظیر پانل های خورشیدی و یا صفحات فتو ولتائیک به کار برده شود. سبز پوش کردن بام نیازمند گیاهانی است که به دقت انتخاب شده اند تا در برابر محیط خشن و بی روح محیط پشت بام در شرایط کم آبی و بی آبی، عوامل اقلیمی، یخ زدگی، نسیم دریا و خشکی و غیره مقاومت کنند. نوع گیاهان انتخابی بسته به نوع آب و هوا و شرایط اقلیمی مختلف، متفاوت بوده و بام سبز، اوج تلفیق اجرا با محیط است. همانطور که در متوجه شدید قصد داریم در این مطلب از سازه برتر توضیحاتی را در مورد بام سبز ارائه کنیم ، پس با ما همراه باشید.
(بیشتر…)ر


:: موضوعات مرتبط: مقاله ها , ,



دانلود مقاله بتن سبک ( Light Weight Concrete )
نوشته شده در دو شنبه 6 مهر 1394
بازدید : 79
نویسنده : mostafa arazi

بتن سبک , مقاله بتن سبک , دانلود مقاله بتن سبک

 

دانلود مقاله بتن سبک ( Light Weight Concrete )

مقاله بتن سبک با فرمت Word و در ۳۵ صفحه آماده شده و در این مطلب از سازه برتر برای دانلود قرار داده شده است. در دنیای پیشرفته امروزی و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه های مختلف علمی صنعت بتن نیز دچار تحول گردیده که تولید بتن سبک نیز حاصل همین پیشرفت ها می باشد. بتنی که علاوه بر کاهش بار مرده ساختمان از نیروی وارد به سازه در اثر شتاب زلزله می کاهد و در صورت تخریب وزن آوار حاصل نیز کاهش می یابد و امروزه آنرا به عنوان بتن قرن می نامند. بتن سبک با توجه به ویژگی هایی که دارد دارای کاربردهای مختلف می باشد که برحسب وزن مخصوص و مقاومت فشاری آن تفکیک می گردد.
(بیشتر…)


:: موضوعات مرتبط: مقاله ها , ,



دانلود پاورپوینت معماری مدرن متاخر
نوشته شده در دو شنبه 6 مهر 1394
بازدید : 170
نویسنده : mostafa arazi

معماری مدرن متاخر , پاورپوینت معماری مدرن متاخر , دانلود پاورپوینت معماری مدرن متاخر

 

دانلود پاورپوینت معماری مدرن متاخر

پاورپوینت معماری مدرن متاخر که دارای ۵۳ اسلاید می باشد به بررسی معماری دوره بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه هفتاد پرداخته است. دوره معماری مدرن متاخر را می توان از بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه هفتاد محسوب کرد. دراین زمان بسیاری از معماران بزرگ دوران معماری اولیه و متعالی همچون رایت، لوکوربوزیه، گروپیوس ومیس وندروهه بودند آنها کماکان فعال بوده ونقش بسزایی درشکل گیری معماری آوانگارد داشتند. رایت دراین دوره همچنان به عنوان معروفترین و مهم ترین معمار آمریکا شناخته می شد و پیروان بسیاری در آمریکا و اروپا داشت . او تنها معماری است که درهر سه دوره معماری مدرن ساختمان هایی با شهرت جهانی ساخت است . آموزش معماری رایت از شیوه قراردادی و رسمی فاصله داشت ، او کار خود را با تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه وسیکانسین درسال ۱۸۸۵ شروع کرد اما این رشته را ادامه نداد وبه جای آن به شیگاگو رفت و در آنجا برای جوزف لیمن طراح خانه های حومه نشین کارکرد. برای دانلود پاورپوینت معماری مدرن متاخر در ادامه این مطلب از سازه برتر با ما همراه باشید.

(بیشتر…)

 


:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت , ,



20 سوال اساسی در مورد سقف کناف ( کناف چیست؟ )
نوشته شده در دو شنبه 6 مهر 1394
بازدید : 91
نویسنده : mostafa arazi

کناف چیست؟ , 20 سوال اساسی در مورد سقف کناف , مزایای کناف

 

 

۲۰ سوال اساسی در مورد سقف کناف

پیشرفت فناوری ساخت و ساز در سالهای اخیر سبب جایگزینی مصالح نوین با مصالح سنتی شده است ، از جمله این موارد می توان به سیستم های ساخت و ساز خشک اشاره کرد که استفاده از آن ها در صنعت ساختمان سازی به صورت فراگیر در اروپا و در ایران در حال توسعه است . صفحات روکش دارگچی یکی از مصالح اصلی مورد استفاده در ساخت و ساز خشک هستند . کناف نوعی صفحه روکش دار گچی (Dry Wall) است که توسط شرکت کناف تولید می شود . کناف بیش از ۸۰ سال است که در صنایع ساختمانی فعالیت دارد . این شرکت توسط برادران کناف (کارل و آنفوس کناف) در سال ۱۹۳۲ بنیان گزاری شد . در حال حاضر شرکت کناف یکی از شرکتهای بین المللی در صنایع ساختمان می باشد. سقف ها و دیوارهای جداکننده (تیغه) کناف سازه های فلزی یکپارچه گالوانیزه هستند که صفحات روکش دار گچی و سیمانی بر روی آنها پیچ می شوند . درز بین صفحات با بتونه درزگیری پر شده و سطوح صاف به وجود آمده رنگ آمیزی می شوند . در ادامه این مطلب از سازه برتر به ۲۰ سوال اساسی در مورد سقف کناف پاسخ خواهیم داد.
(بیشتر…)




بازدید : 187
نویسنده : mostafa arazi

روشنایی در محیط کار , پاورپوینت روشنایی در محیط کار , دانلود پاورپوینت روشنایی در محیط کار

 

 

دانلود پاورپوینت روشنایی در محیط کار

نور یکی از عوامل مهم فیزیکی است که وجود آن در تمام محیط های زندگی و کار اهمیت ویژه ای دارد. تامین روشنایی مناسب برای کار، مطالعه، تفریح و … یکی از اصول اولیه مدیریت تامین سلامت است. این موضوع در مقوله بهداشت حرفه ای یکی از مباحث مرتبط با علم ارگونومی (علم تطابق محیط با انسان) است. بعضی از کارها به علت دقت خاصی که در انجام‌ آنها لازم است احتیاج به نور بیشتری دارند. وضع تابش نور در محیط کار، نوع منبع نورانی و فاصله ای که نور از سطح کار لازم است داشته باشد تابع قوانین مخصوصی است. مقدار نوری که در محیط های کاری مختلف لازم است تامین شود تا به سلامت چشم ها و نیز دقت انجام کار صدمه نزند، بسته به نوع فعالیت و محیط متفاوت بوده و تابع جداول استاندارد است. بدین ترتیب داشتن مقدار نور لازم برای هر کاری و اندازه گیری آن به منظور پیشگیری از آسیب های بینایی و انجام کار درست، از شرایط اساسی مدیریت ایمنی محیط کار می باشد. چشم‌ همان قدر که عضو خارق العاده و شگفت انگیز است به همان اندازه نیز ظریف و بی پناه و آسیب پذیر می‌باشد. بنابراین در هنگام کار یا هر جای دیگری باید از آن محافظت کرد. اکثر ناراحتی های چشمی علاوه بر عواملی نظیر پرتاب ذرات، تاثیر مواد سمی، اشعه ایکس یا سایر تشعشعات یونیزان و حرارت، ناشی از ازدیاد یا کمبود نور و یا نامناسب بودن نوع روشنایی، زاویه تابش نیز ایجاد می‌شوند. در این مطلب از سازه برتر پاورپوینت روشنایی در محیط کار را برای دانلود قرار داده ایم تا با اصول طراحی سیستم روشنایی بیشتر آشنا شوید . برای دانلود این پاورپوینت با ما همراه باشید.

. (بیشتر…)


:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت , ,



دانلود پلان بیمارستان – فاز دو (5)
نوشته شده در دو شنبه 6 مهر 1394
بازدید : 123
نویسنده : mostafa arazi

دانلود پلان بیمارستان, دانلود نقشه بیمارستان, پلان بیمارستان

 

 

دانلود پلان بیمارستان

در این مطلب نقشه های یک بیمارستان دو طبقه رو برای شما همراهان عزیز سایت سازه برتر آماده کرده ایم. پلان های این بیمارستان شامل پلان زیر زمین و پلان های طبقات اول و دوم می باشد. ۵۰ درصد از فضای پلان زیرزمین را پارکینگ در برگرفته و بقیه زیرزمین شامل بخش های کاخداری ، فضاهای تاسیساتی ، زباله سوز ، رختشویخانه ، برق رسانی ، انبارهای عمومی مرکزی ، استرلیزاسیون ، سردخانه ، آشپزخانه ، رختکن می باشد.

(بیشتر…)


:: موضوعات مرتبط: نقشه و پلان , ,